روابط عمومی

اهداف مشترک روابط عمومی‌ها:

۱- حاکمیت حسن تفاهم در ارتباطات داخلی و خارجی: با عنایت به این نکته اساسی، اتخاذ هر گونه تصمیم ابتدا باید در داخل سازمان بر جایگاه منطقی خود بنشیند تا بتوان آن را در برون از سازمان ارائه داد.
۲- تقویت ارتباطات داخلی: مسئولان و دست اندرکاران روابط عمومی‌ها از طریق انتشار بولتن، برگزاری دیدارهای عمومی با مسئولان رده بالای سازمان، بر پایی نمایشگاه‌ها، مراسم و جشن‌ها و بهره‌گیری از هر امکان دیگر در تقویت ارتباطات داخلی می‌کوشند.
۳- تقویت ارتباطات خارجی: روابط عمومی‌ها پس از تقویت ارتباطات داخلی به توسعه و گسترش ارتباطات خارجی می‌پردازند که در این قسمت از وسایل ارتباط جمعی استفاده‌های بهینه می‌شود.

نقش روابط عمومی سازمان:

نقش روابط عمومی به عنوان یک حوزه و در یک نگاه کلی‌تر به عنوان یک رسانه پویا ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما و نشریات کشور از طریق اطلاع رسانی به موقع و صحیح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی جامعه و نیز آگاهی مردم از چگونگی خطرات و رعایت اصول ایمنی (هشدارها و ایمنی‌ها) زمینه‌های کاهش آتش‌سوزی و حوادث را مهیا ساخته است و با همه رسانه‌های گروهی بدون هیچ گونه تأخیری همکاری و هم یاری می‌کند، بطوریکه همه روزه اخبار آتش‌سوزی و حوادث دیگر ملایر، همچنین گزارش‏های کارشناسی همراه با توصیه‌های ایمنی در روزنامه‌ها و نشریات صفحات خاصی را به خود اختصاص داده و به این ترتیب حضور مؤثر و مفید خود را مقبول ساخته است.

اهم فعالیت‌های روابط عمومی و امور بین الملل سازمان:

    • ایجاد و توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی با عنوان www.malayer125.ir حاوی مجموعه ارزنده‌ای از اطلاعات سازمانی، توصیه‌های ایمنی، مقالات علمی و معرفی واحدهای عملیاتی و ایستگاهی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارش‌های تصویری.
    • انتشار نشریه تخصصی” ناجیان ۱۲۵″ و توزیع گسترده آن در سازمان، بدنه شهرداری و آتش‌نشانی‌های سراسر کشور.
    • جمع‌آوری خاطرات ارزنده آتش‌نشانان برای ‌نگارش و انشار آن.
    • چاپ و انتشار کتاب‌های ایمنی و هدایای آموزشی-تبلیغاتی ویژه کودکان و نوجوانان.
    • تولید و پخش فیلم‌های انیمیشن با موضوع آتش‌نشانی و با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی جامعه.
    • ساخت سرودهای جدید آتش‌نشانی و ارسال سی‌دی و کلیپ مربوط به آتش‌نشانی‌های سراسر کشور.
    • هماهنگی برای برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات تخصصی نظیر “خطرات گازگرفتگی”.
    • تعامل و برقراری ارتباط گسترده با رسانه‌های نوشتاری و صدا و سیما، با برگزاری کنفرانس‌های خبری، مصاحبه‌های تخصصی، میز گردهای آموزشی و حضور موثر در برنامه‌های مختلف صدا و سیما.
    • همکاری مستمر با شبکه‌های رادیویی با ارائه زنده گزارش‌های تلفنی از اخبار آتش‌سوزی و حوادث دیگر شهر ملایر همراه با ارائه توصیه‌های ایمنی.
    • تولید و پخش سریال تلویزیونی «عملیات ۱۲۵» و هماهنگی برای تولید سری سوم این مجموعه
    • ساخت و تجهیز استودیوی پیشرفته “استودیو امداد و نجات” به منظور اطلاع‌رسانی سریع و آموزش عمومی از طریق شبکه‌های تلویزیونی.
    • جمع آوری بریده جراید از اخبار مربوط به سازمان و انعکاس آنها به مدیریت سازمان و تهیه جزوات “سازمان در آئینه رسانه‌ها”.
    • برگزاری جشنواره رسانه‌ها در عرصه آتش‌سوزی و نجات ۱۲۵ و معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف.
    • برگزاری سالانه همایش” شهری ایمن با مشارکت شهروندان” با موضوع “خطرات ناشی از آتش بازی و مواد محترقه” و تعامل با ارگانهای مرتبط.
    • ارسال پیام کوتاه برای اطلاع رسانی فوری در خصوص تیتر مهم ترین خبرهای حوادث ملایر به خبرنگاران و مدیران روابط عمومی مراکز استان‌ها و مدیران سازمان و روابط عمومی شهرداری ملایر.
    • تشکیل ستاد خبری در ستاد فرماندهی برای ارسال فوری گزارش‌های خبری درباره آتش‌سوزی‌ها و حوادث بر روی پایگاه خبری ۱۲۵٫
    • راه اندازی روابط عمومی مناطق پنج گانه عملیاتی و استقرار نمایندگان روابط عمومی پنج منطقه با هدف ارسال سریع اخبار و تعامل بیشتر با مناطق.
    • توزیع گسترده بسته‌های آموزشی و فرهنگی و سی دی‌های سرگرمی- آموزشی به کارکنان ایستگاه‌ها برای بهره برداری در اوقات فراغت.
    • توسعه ارتباطات خارجی از طریق عضویت در انجمن‌های تخصصی، ایجاد تعامل با روسای آتش‌نشانی‌های سایر کشورها و ارتباط با دانشکده‌ها و مراکز معتبر علمی و پژوهشی آتش‌نشانی در جهان.
    • حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و سمینارها و همایش‌های جهانی به منظور تعامل هرچه نزدیکتر با مدیران و دست اندرکاران امور ایمنی و آتش‌نشانی در دنیا.
    • بزرگداشت ۷ مهر(روز آتش‌نشان) با اجرای برنامه‌های متنوع همچون رژه ناوگان خودرویی، برپایی نمایشگاهها، تبلیغات گسترده شهری و رسانه ای، ساخت و پخش فیلم، برگزاری مراسم ویژه با حضور خانواده محترم کارکنان و پخش مراسم از شبکه استانی همدان، اهدای مدال آتش‌نشان شجاع به امدادگران و نجاتگران نمونه، قدردانی از خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و…
    • ساخت فیلم‌های مستند با موضوع آتش‌سوزی و حوادث و با هدف آموزش اصول ایمنی، معرفی و انعکاس عملکرد سازمان.
    • حضور در نمایشگاه‌های مختلف.
    • همکاری با فیلمسازان، برنامه سازان و دانشجویان علاقمند به اجرای طرح‌های مرتبط با آتش‌نشانی.
    • پخش زیرنویس از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی بمناسبت‌های مختلف و با موضوعات متعدد از جمله گازگرفتگی، ایمنی در تکایا، استقبال از بهار، چهارشنبه سوری و…
    • برگزاری نشست‌های مطبوعاتی با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های سازمانی.
    • تهیه پوستر‌های توصیه‌های ایمنی و بنرهای تبلیغاتی و نصب آن در بیل بوردهای ایستگاه‌ها و سطح شهر بمنظور ارتقاء دانش ایمنی شهروندان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *